Statist.

Nu ska jag berätta något sjukt...

Jag ska vara statist i filmen "Förtroligheten"! Jag sökte roll till den filmen och kom långt men blev inte tillsatt någon roll. Regissören var gillade mig ändå så han tyckte att jag fick vara statist istället om jag ville. Klart att jag vill! :D Det är inte så stort men det är ändå en erfarenhet, att få vara med under en filminspelning och allt.
Jag är så glad att jag samlade mod den där fredagen för många månader sedan och åkte till Göteborg.
För er som inte vet vad en statist är: Statisterna är personerna som syns i bild men har inga repliker. tex. i ett klassrum, statisterna är eleverna som fyller ut klassen men har inga direkta repliker. Det finns även statister med repliker, fast det är svårt att förklara. Så utan statister skulle det bli filmer utan elever i klassen, inga människor i affären, ingen som går ut med sin hund på andra sidan gatan, det skulle se overkligt ut.

Det är en glad Klara som slutar skriva detta inlägg!

Kommentarer
Postat av: Ellen

Så glad för din skull klara :)<3

2011-07-28 @ 15:06:57
URL: http://elleent.blogg.se/
Postat av: Linn Bank ♥

Det låter ju jätte kul! :D

2011-07-31 @ 15:19:52
URL: http://linnhs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0