Everything was easier when we were little

Kvällens!
Jo, man skulle väl kunna säga att denna dagen har spenderats på golvet hängandes över kasettband. Ellen, mamma, lillebrorsan och jag skulle skratta åt gamla filmer och ha det allmänt mysigt, det var vad vi tänkt iallafall. Vi såg en film. Men när vi skulle byta film så gick det inte. Själva bandet satt fast i kassetten. Lyckat? Inte sådär. Så jag och Ellen satt hela eftermiddagen på golvet framför ett kasettband. När vi insåg att det inte skulle gå att byta film letade mamma upp ett till kasettband men nej, det gick inte bättre där. Så vi fortsatte, och jag är inte den som ger sig precis (Jag är absolut inte envis, inte alls.. höhö). Det blev en vända till grannen och tejpande och petande med topsar men inget hjälpte.
När Ellen tillslut var tvungen att bege sig hemmåt frågar mamma hur dom brukar göra.
"vi kopplar in kameran i tv:n"
mamma:"men gud, det kan ju vi med göra!"
Tror ni Klara tyckte att hon hade världens smartaste mamma det ögonblicket? Där hade vi suttit i timmar när vi hela tiden kunnat koppla in själva kameran i TV:n! Det blir ett roligt minne att skratta åt senare men just då var jag så arg och frustrerad över att ingenting fungerade och så fick jag höra det här! oj,oj,oj. Nu ska jag iallafall titta på EN  till bardoms film innan jag lägger mig, där med basta!
Gulliga vi är Ellen! haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0