Onsdag

Hoppsan...
alla underbara människor! Har ni en sålänge haft en bra dag?Jag brukar aldrig fråga er frågor så passa på nu! Eller är det bara en vanlig rutin vardag? En dag så där mitt i veckan som inte gör ett minnesmärke efter sig. En dag som alla andra 7 dagar i veckan. Det är inget speciellt som händer. Något roligt skrattanfall i skolan kanske, och bara en läxa att göra. En onsdag som alla andra onsdagar och det finns inte en chans i världen att du kommer i håg just denna onsdagen.
Det är just så jag känner. Allting bara rullar på som vanligt. Det är måndag. Jobbiga mornar. Skolan. Hem och göra läxor. Kanske träffa en kompis. Det är helg. Som dessutom alltid har en tidens att ta slut för fort. Sen är det måndag igen. Så håller det på. Jag vill ha en paus knapp. Jag vill kunna stanna tiden när det är som roligast. Dom sekunderna då jag bara älskar livet, mitt liv. Då jag är stolt för den jag är och över det jag presterar.
Om en paus knapp är för mycket begärt önskar jag mig ett ögonblicks-album. Där kan jag stoppa in mina stunder som i ett fotoalbum. Jag kan när jag vill ta upp den och minnas tillbaka. Njuta av livet och påminna mig om allt roligt och underbart jag får uppleva. Det skulle vara helt jätte, väldigt superduper riktigt värdefullt och roligt att ha.
Tänk dagarna eller stunderna då du mår rent ut av skitdåligt inombords. Då du känner dig som en ful, värdelös varelse som är till endast för att fylla ut utrymmet på jorden. Då skulle ett ögonblicks- album vara som en räddare i nöden. Att få se sig själv må bra och påminna sig själv att jag faktiskt har en del på jorden. Att jag är bra som den jag är och är alldelles unik.
Det kan väl inte vara förmycket bergärt? En sån här vanlig onsdag som ändå snart är slut och övergår till en torsdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0