Charlie st. cloud - snabb recension

Handling

Charlie och hans bror Sam står varandra väldigt nära. Dom gör en överenskommelse om att Charlie ska träna Sam i baseball varje kväll ända till Charlie börjar på seglings skolan stanford. När Sam och Charlie ska åker bil på examens dagen åker dom ut för en bil olycka och Sam dör. Charlie blir helt förkrossad men på begravningen visar det sig att han kan se och prata med Sams spöke. Dom står fast vid överenskommelsen och Charlie lämnar inte staden. Efter fem år dyker en gammal klass kompis upp, Tess. Hon ska segla jorden runt. Charlie och Tess blir förälskade och Charlie blir tvungen att välja mellan Tess och Sam.

Vad jag tycker

Den här filmen var så himla jätte bra!:D Det var bra skådespelare. Det var en bra handling, man var tvungen att hänga med för att förstå den. Det var ingen sån film som man kunde räkna ut vad som skulle hända. Det kom överraskningar hela tiden och det var roligt och kolla på. Den var sorglig men det fanns ljusa stunder. Jag gillar sorgliga filmer, när det är lite grått över filmen. Men det ska ändå va det där som gör filmen bra. Jag har sett filmer där det bara är grått, grått och grått. Det blir inte bra. Det får vara grått+ något mer. Det är denna filmen. Den är sorglig fast har något mer. Miljön kan jag inte klaga på. Det är vackert och jag får rätt känsla. Det jag gillar med filmen också är att det är det vanliga normala blandas med det ovanliga och onormala. Jag tror jag faller lätt för sånna filmer. Det är samma som med Twilight. Det vanliga krockar med det ovanliga på ett lagom sätt. Det blir inte överdrivet utan man tror på det. Det blir realistiskt. Det är svårt att få ihop den kombinationen men när dom väl lyckas blir det hur bra som helst!