Welcome to the Rileys- snabb recension.

Tänkte att jag tar en snabb recension om filmen Welcome to the Rileys.

Handling

Doug och Lois dotter dog i en bilolycka för åtta år sedan. Lois har inte satt sin fot utanför huset sen dess. Doug finner tröst hos en älskarinna. När Doug är på affärs resa i New Orleans träffar han Mallory på en strippklubb. Doug vill hjälpa Mallory upp på fötter igen. Han bestämmer sig för att bo hos Mallory och hjälpa henne. Detta gillar inte Dougs fru Lois.

Vad jag tycker

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om denna filmen. Jag vill hemskt gärna gilla den hur mycket som helst. Men det gör jag inte. Jag tycker om den men det kunde hänt mer på något sätt. Jag hade nog förväntat mig något mer. Jag vet inte vad. Fast samtidigt tycker jag om den! Jag tror vi får gå vidare fast än jag inte vet vad jag tycker...
Miljön i filmen är bra. Den visar hur jävligt det är för Mallory. Det finns licksom ingen färg för henne. Allting är grått. Det hemska är att detta säkert är verklighet för många tjejer. Det hade vart bra med lite mer miljö ombyte bara. Skådespelarna var bra. Kristen Stewart var lika bra som jag trodde. Det var inte många som tog plats i filmen. Det var egentligen bara Mallory, Doug och Lois. Det gjorde absolut ingenting. Nu "lärde man känna" dom mer. Jag tror jag får bestämma mig nu om vad jag tycker om den. Om jag ska välja mellan jätte bra, bra, mindre bra och dålig, väljer jag bra. Den är varken jätte bra eller dålig, den är bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0