stage fighting is tha word!

bus eller godis på er!
Idag på dramat gjorde vi något hystersikt roligt! Jag är inte den som slår ner mina vänner men om det inte gör ont är det ju inte så tokigt. Dessutom när det ser så jädrans verkligt och snyggt ut vill man ju bara lära sig! Jag pratar självklart om stage fighting! Det är bara så coolt! Det ser så verkligt ut och det blir så snyggt och påtagligt på scen. Detta kommer vi ha med i våran lilla pjäs på dramat. Så idag blev det träning! Tyvärr kommer jag inte ge er några tips eller så för det kan ju gå illa till om man inte är försiktig (citat av min så kallade dramapedagog) . Anders, dramaläraren berättade en lite rolig (beror på hur man ser det) historia om att göra stagefighting hemma sådär. en i hans teaterklass när han gick på en skola, skulle bli skallad av ett knä. Men det gick inte riktigt som det skulle så han blev skallad på riktigt! Det gick bra förutom att han fick en stor blåtira! Gissa vad han sa till läraren sen? jo så här: " Jag gick in i en lyckstolpe." Läraren:" Det tror jag allt inte på!"
Det var ju kanske inte den smartaste ursäkten, eller vad säger ni?
Nä, nu ska jag gå och läsa i min Zlatan bok.
Kärlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0