Tog en spring tur runt stan

God kväll!
Nu förstår ni har jag varit med om ett litet äventyr! Min dans slutar halv 8. Jag försökte ta bussen fem över halv 8 men missade den. Nästa buss skulle gå tio över 8 så jag tänkte att jag hänger med Rebecka till den buss stationen som hon ska till. Min buss går nämligen från nästan alla stationer. Jag hängde med Rebecka och sa hej då till henne. Satte mig ner och väntade på bussen. När klockan var 8 kollade jag tidtabellen på plats (alltså på själva stationen). Då ser jag att tio över 8 kommer det inte alls en buss!  Så då började min springtur till en annan station på nästan andra sidan stan. Det var den jag skulle ha tagit från början men hängde med Rebecka istället. Tur att staden inte är så stor! När jag kommer fram hittar jag inte, ännu en gång, tio över 8 bussen! Rasande på hallandstrafiken sprang jag svärandes därifrån hela vägen tillbaka till första stationen. Nu kändes allt väldigt jobbigt. Min mobil var död, tiden började rinna iväg, det var nästan inget folk på stan. Men! så kom jga på att Cajsa bor jätte nära buss stationen jag var på! Så andfådd som om jag gjort ett fyspass knackade jag på hos Cajsa tjugo över 8. Ja, ni skulle sett deras miner när dom såg mig där i dörren! Jag fick iallafall  lånat telefonen så pappa kom och hämtade mig!
Slutet gott, allting gott!
Sov gott nu allihopa!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0